mandag 19. november 2007

Med vondt skal verre fordrives



For min stadig tilbakevendende spenningshodepine/migrene har min lege i dag utskrevet blant annet Naproxen til meg. Jeg, som er hos legen én gang i året, knapt, som ikke vet hvordan et sykemeldingsskjema ser ut, som aldri har brukt annet enn Ibux og Panodil. Men jeg er spent på "Naproxen". Spennende navn, spennende farge og spennende bivirkninger.

Felleskatalogen sier

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Dyspepsi, kvalme, diaré, brekninger, buksmerter. Hud: Utslett. Neurologiske: Øresus. Øvrige: Tretthet, svimmelhet, hodepine.


Heisan! Klipp til neste legebesøk:

"Nå, virket medisinen?"

"Den virket brillefint, doktor. Hodet verker mer enn noensinne! I tillegg greier jeg ikke å stå oppreist, så svimmel er jeg. Men det gjør ikke noe, for jeg har også diaré og brekninger, så det er ikke mye jeg trenger å reise meg for."

Ellers hensleper jeg mine sykedager blant annet med å se litt på Aliens, en klassiker nå i extended edition fra CDon.com. Jajamensann.
Det er fremdeles morsomt med oversettelser i denne filmen. Replikken "Lean, mean marines" oversettes på dansk til "Onde, infame marinesoldater".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar