søndag 8. februar 2009

Ramme alvor på søndag

I dag dro jeg ens ærend opp til Atelier Skåra, (som egentlig er en litt forseggjort gavebutikk med keramikkfigurer og "kunstglass"), for å bli kvitt det forskriftsmessig innrammede bildet. Men der var det tomt og stengt, enda skiltet utenfor fortalte at det var åpent fra 12. Etter å ha ringt nummeret dit til ingen nytte, dro jeg hjem, for noen andre skulle ha bilen. Hvor fornøyd var jeg da, på en skala fra 1 til minus 50? Tja.

Jeg ringte på nytt da jeg kom hjem. Da tok noen telefonen og fortalte at de hadde ikke kommet seg dit fordi brøytebilen ikke hadde vært hjemme hos dem, så de kom ikke ut. Du store vide gilde allverden! Jeg hadde også tatt spaden og isskrapen fatt for å komme meg ut i tide. Mind you.
Så nå får vi se. Kanskje jeg kjører opp dit for tredje gang, kanskje ikke. Men da får ikke verden glede av min fabelaktige ramme laget av feielister i eik fra Byggkjøp Knatterudfjellet (sic) innkjøpt for halv pris.

3 kommentarer:

  1. Nå kan jeg fortelle deg litt om å ikke komme seg noe sted med bil grunnet snøvær (kan si det krever noe mer enn littegrann måking og kosting å få ut bilen vår av tunet...), men jeg har all sympati med deg i forhold til underlige regler for å vurdere vurdering av malerier. Pussig! Og gratulerer som kreativ rammemaker.

    Vil bare tipse deg om at jeg får meget gode priser på gode lerreter i (nesten) alle størrelser hos den lokale rammemaker (sic!) i Son. Kjøpte akkurat en del: 40x50cm, 50x70, 100x100 og tilogmed ett på hele 120x150cm! Det skal bli moro. Han har en del lerreter som er mindre enn dette - og en del forskj.størrelser i panoramaformat.
    I tilfelle du skulle være interessert?

    SvarSlett
  2. Ja, for meg som er fra Gjøvik er egentlig ikke disse snømengdene noe å syte over heller. Lerreter fra Son hadde vært bra! Det jeg har brukt har vært mye fra Panduro eller (enda verre) Clas Ohlson. Så jeg skulle gjerne kjøpt en ladning rammer fra Son ved høve. Forresten fikk jeg brev i dag om at jeg dessverre ikke var tatt ut på denne amatørutstillingen, så da får jeg min kreative ramme tilbake. Like greit!

    SvarSlett
  3. Ja, det er fine bomullslerreter som visstnok har veldig solide og fine blindrammer. Med litt grov overflate. Tynne lerreter - ikke den nå etterhvert litt avlegse deep-edge-typen (det er jo så viktig å være trendriktig - også i valg av lerreter!). Og vi får gode priser på dem i maleklubben.

    SvarSlett