fredag 6. februar 2009

Fra heimestudiet: "Follow Me"

Som tidligere nevnt har jeg fått satt inn mikrofon i min akustiske gitar, og jeg har hele tiden hatt klart for meg hva som skulle være den første låta jeg skulle prøve å spille inn: Pat Methenys "Follow Me", som finnes på plata "Imaginary Day" (1997). For det første er det en vidunderlig soft-jazz-låt, der hovedtemaet spilles bare med overtoner (flageoletter) på gitaren, og for det andre hørte jeg mye på denne i en periode for mange år siden da livet ikke var spesielt greit, faktisk var det på sitt foreløpige bunn-nivå. Men "Follow me" forbinder jeg med bare gode ting. Min versjon er selvsagt amatørmessig og slurvete, med dårlig miksing, dårlig lyd, ujevn spilling og cheesy synth-lyder, men jeg synes likevel det var veldig moro å jobbe en del med å øve den inn og spille den inn. Trommeloopen jeg har brukt er langt fra ideell, men den er ikke så veldig i veien.

Siden jeg er så selvutslettende, tilbyr jeg å høre originalen her, og så kommer min versjon her.

4 kommentarer:

  1. Nydelig! Har allerede lastet ned din versjon og gleder både kone og naboer med den i skrivende øyeblikk.

    SvarSlett
  2. Særdeles vakker låt, og du er bælflink! Nå hørte jeg din versjon først, og ble ikke mindre imponert etter å ha hørt originalen! :)

    SvarSlett
  3. Med fare for å høres kokett ut: Jeg blir nesten flau av slik smiger. Men takk og takk!

    SvarSlett
  4. Det høres ut som du har et helt orkester i stua, jo! Men så har jeg nytt surround-anlegg også da. det skal du nok få oppleve!

    SvarSlett