fredag 6. februar 2009

Fra kjøkkenbenk og atelier

Siden denne bloggens lesere ikke kimser ad (ja, det heter faktisk det) små nyheter fra min hverdag, kan jeg fortelle at jeg nå har greid å lage cappuccino med vår enestående Jura C9. Siden hele konseptet med denne maskinen er at alle drikker skal lages med "One Touch", altså at det er én knapp for espresso, én for vanlig kaffe, én for cappucino og én for caffé latte, var ikke det noen teknisk bragd for min del, men likevel er det veldig stas å lage noe på sin egen kjøkkenbenk som jeg alltid har betalt penger for. Det er som å ha sin egen kyllinggrill eller ølkran hjemme. Siden maskinen kostet skjorta, skal jeg drikke ganske mange latter og espressoer (eller espressi, som det står på den når jeg trykker to ganger på espresso-knapen) før det er noe penger å spare på å drikke hjemme mot å kjøpe kaffe ute. Men det var heller ikke hensikten. Vi gleder oss til å stå og trykke ut den ene etter den andre (altså av kaffekopper) til venner og bekjente. Det ble en litt rar setning, men Jura er så moro at det må flere få prøve. Det ble også en rar setning. Jeg tror jeg stopper der.


Ellers er det en amatørmalerutstilling her i bygda som jeg skal prøve meg på. I tillegg til den tidligere viste papegøyemannen, har jeg hurtigprodusert et tilsvarende bilde, siden jeg ser at gjentakelse av idéer ofte gir mer respons blant plebsen enn kunstnerisk nytenking. Hørtes jeg arrogant ut nå? Håper det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar