søndag 17. juni 2007

Fine saker i parken

Lørdag slepte jeg med hele familien til Frognerbadet av en eneste grunn, å se Shawn Colvin med egne ører for første gang. Henne har jeg hørt på siden jeg kjøpte "Steady On" (1989) ved en tilfeldighet da jeg studerte og bodde på hybel.

Norwegian Wood er en deilig laidback, familievennlig festival, med god tilgang på mat og drikke og plass i gresset til alle med et pledd og solbriller.

Shawn Colvin var alene med gitar, fåmælt men fokusert og gjorde låtene lett gjenkjennelige for oss som har hørt platene ved en relativt avansert akkordbruk og mye fin fingerplukking.

Og nesten det beste av alt: NRK filmet og har lagt hele konserten ut på nettet! Halleluja, og den kan lastes ned som Quicktime-film. Det ligger visstnok der bare i fire uker, men jeg har allerede fått den ned. Og vi sitter på et teppe foran scenen og er derfor (pr. definisjon) på teve.

Ellers merker jeg meg at NRK ikke har lagt ut opptak av Tori Amos eller Evanescence, men av flesteparten av småbandene som spilte på den lille scenen. Ja, også Waterboys, som spilte rett etter Shawn C. SKulle gjerne hørt dem óg, jeg, men da hadde vi vært i byen hele dagen og var ganske klar for å rekke ni-toget heimatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar