torsdag 14. september 2006

Mi liga det, gjer mi.

Vi som er svake for kvinnelige singer-songwriters i folkrock-tradisjonen har hatt noen gode år etter en del magre. Nå spretter det opp jenter med gitar bak hver busk, og det er slett ikke alle som er like interessante.

Et velfortjent unntak er Elvira Nikolaisen. Og det er ikke, mine herrer, fordi hun er uutholdelig pen. For det er hun også. Eller fordi hun blir markedsført og hypet med alle de muskler og softede bilder den norske platebransjen kan fremvise.


Glimrende låter. Og i mine øyne (og ører) gjør hennes avstandtagen fra familiens kristendom i 18-årsalderen henne mer sympatisk. Jeg havner sikkert i helvete for å mene det.
Men denne nyheten var noe urovekkende. Vi vil helst ikke at Elvira skal havne i skjørtejagende selskap.

Men vent, det er ikke alt! Shawn Colvin kommer med ny plate, fem år etter den forrige! Juhu.


Første gang jeg har latt meg lure/lokke av Amazons "Pre-order"-greier. "These four walls". Juhu!

(PS: Mi liga ogå Thom Hell, forresten.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar