fredag 29. februar 2008

men hjemme best

Så var vi hjemme igjen, og godt er det, selv om det kjennes som det tar en uke å komme seg igjen, Den norske våren var ikke mildere enn at jeg har måttet holde sengen i dag med verk og vondt både her og der. Men det går mot gladere tider, ting begynner å skje i hagen. Håper jeg snart er i form til å pusle litt. Vår medreisende som ble rammet av mageonde er sykemeldt ut uka, så sultanens hevn kødder du ikke med. Legen beordret å sende inn feces-prøve til analyse, og oppfordret på vegne av Posten til å skru boksen godt igjen. Det vil jeg tro.

Men det er ikke lenge til påske, må vite. Da skal vi faktisk ingen verdens ting annet enn å gå hjemme og slemge, og det blir deilig.

Og i dag vant Hun to flasker i vinlotteriet på jobben. "Jeg er nok født med gullskje i ræva", var Hennes eneste kommentar til sitt svinehell.

Og på mandag skal jeg (etter planen) til Kongsberg for å gå på ski med elever. Det er tre vintre siden jeg sist hadde noe slikt på bena, og planlegger å satse på langrenn og mye ploging. Det vil nok redusere kvestelsene noe.

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg skrudde godt igjen! ;-)
    Og dersom noen er, eller har vært i tvil: folk som leker med bæsjen sin er syke: SYKE, SYKE, SYKE!
    Jeg sier ikke mer.

    Og jeg er MYE bedre etter den grusomme "SH" nå. Har fått noen blodprøvesvar som tyder på en solid bakteriell infeksjon.
    Magen er relavivt ok, feberen kommer og går og jeg hoster og surkler og er ikke akkurat i mitt livs form. Men det er i alle fall en god begynnelse på en solid slankekur det her :-)

    Og det var en utrolig flott tur!

    SvarSlett
  2. Absolutt en kjempeopplevelse, selv om noen dine minner er litt mer langvarige enn ønskelig, kanskje. Men vi gleder oss til å se bilder og sånn, og teppet ser aldeles kongelig ut der det ligger på stua. Regner med at deres også pynter opp! Skinnsekken jeg kjøpte er i bruk, og lukter liflig av kamelbæsj og annet. Videre har jeg prøvd på både myntete, marokkansk tannkrem og diverse kremer.

    SvarSlett