onsdag 1. oktober 2008

Dagens diverse.

Dagens solskinnshistorie

Hei hei! Godt humør i dag? Føler enhet med alt som lever i verden og kjærlighet for dine medmennesker og medskapninger?

La oss gjøre noe med det. Les denne rørende historien, med bilder av hvordan en sulten hegre fanger, drukner og sluker en forsvarløs, søt liten kaninunge. La meg høre dere: ÅåååååååÅÅÅÅÅÅ...

Ellers

har jeg ferie. SÅ utrolig deilig å være hjemme og kjenne at jeg må tenke meg om hva jeg skal gjøre i dag. Kanskje ikke noe?
Kanskje by på noe snadder på Lauritz.com?

Dagens skilt ved fødselen

Pen, lærd og sjarmerende forfatter og latin/klassisk litteratur-viter Thea Selliaas Thorsen




og Idol-Sandra fra noen år tilbake:



Til foreldrene som en gang skilte dem, har jeg følgende å si: Slik går det når dere gir ett barn en bok å lese i og det andre barnet en hårbørste å synge i. Ynde og sjarme har de begge, men jeg vet hvem av dem jeg ville spist middag med.

3 kommentarer:

  1. Det slo meg forresten her om dagen at du har en ukjent (?) onkel i England: Ingen ringere enn erkebiskpoen av Canterbury. Hva han nå heter igjen? Rowell? I all fall: Han er HELT klart din fars fraskilte tvilling. Mulig jeg har gått i fella med å synes at én tynn bebrillet mann med grått hår og skjegg i godt monn er den andre lik. Det kan DU bedømme. Og man må selvsagt finne bilder av dem hvor de ER like.

    SvarSlett
  2. Rowan Douglas Williams, heter han visst. Det var altså et navn med både R, O, W, E og to L-er i. Så jeg var ikke SÅ langt unna, synes jeg. Han har dessuten sorte, buskete øyenbryn for å toppe hele snarlikheten med din fader.

    SvarSlett
  3. og se så mye fine klær onkel Rowan har: http://www.archbishopofcanterbury.org/77?mediaid=519

    SvarSlett