mandag 30. juli 2007

Dagens grynt

Forutsetningene er tilstede for at dette også blir en god dag. For det første har jeg fortsatt ferie. For det andre er det fortsatt bra vær. For det tredje er det deilig å sitte i slåbrok klokka kvart over tolv og kunne pendle mellom å surfe, laste ned musikk og lese webaviser og njus - og å tasse rundt med kaffekopp mens døra til hagen står åpen og katten sover på stolen. Og Hun sitter med sin MacBook og gasser seg i Facebook-venner og reisetilbud.

For det (skal vi se)... fjerde, har jeg karret til meg en dobbelt-CD med Bachs pianokonserter med Xtorrent. Som anbefales på det varmeste, faktisk (Bach også, men når var det programmet jeg tenkte på). Veldig elegant og lettbrukelig torrent-klient som har innebygd søkefunksjon, så jeg (kanskje amatørmessig) slipper å lete opp torrent-filer på www og bruke BitTorrent. Xtorrents prøveversjon struper nedlastingsbåndbredden til ca. 10 kB/sek, så jeg betalte likegodt for det, (33$ = ca 188 kroner) og dermed gikk saker og ting fortere. Og såpass er det verdt.

For det femte har vi vært på og hatt hyggelig besøk av venner, både med barn som kan herje rundt med mine barn og venner som har god tid til å sitte utover natten og sludre, og som ikke bryr seg om at huset er litt halvutflyttet og rotete.

For det sjette er det forhåpentligvis kun få dager til vi er helutflyttet.

Og forresten har jeg bestilt selveste Airport Extreme trådløs router til nykåken, slik at det blir gromt nettverk på alle mann. Og 2 GB ekstra RAM til meg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar