søndag 28. desember 2008

Retro-lyd i retro-boks fra retro-plater

Julegave fra meg til meg i år er blant annet denne, en USB platespiller i uimotståelig retro-design, fra NPR Shop.

Dette var en god anledning til å prøve ut JetCarrier, tenkte jeg i mitt stille sinn da jeg fant den på NPRs websider. Der hadde de mye gøyalt, men de sender, som mange andre webbutikker, ikke "international", det vil si utenfor amerikenland.

Det fungerte egentlig bra, men siden jeg var så utålmodig bestilte jeg dyreste sort flyfrakt, så da ble frakten like dyr som platespilleren. Men skitt au, da vet at det fungerer til neste gang jeg finner en fjollete gadget eller t-skjorte på en amerikansk webbutikk. Og så er det litt moro å ha adresse i Linden, New Jersey, lissom.

Transformatoren til spilleren hadde selvsagt amerikanske støpselplugger, sånne flate rare. Men man har jo alltid en haug transformatorer liggende, og en av dem passet. Det betyr bare at jeg ikke kan rippe LPer og lade min batteridrevne skrutrekker samtidig.

Det var Audacity som skulle brukes til rippingen, og det fungerte ganske bra, men det var en del trinn man skulle gjennom. Men bruksanvisningen var OK.

Foreløpig har jeg fått en og en halv LP over i mp3-format. Selv om jeg ikke har hørt på dem på ca 7-8 år husket jeg alt. Men så mye jobb som det egentlig var kommer jeg ikke til å satse på å digitalisere annet enn det mest savnede fra LP-kassene.

Forøvrig skal vi til Praha i dag og jule litt mer og feire nyttår. Joda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar