fredag 19. september 2008

Gul ku i solnedgang



Gul ku er inne i en kritisk fase. Bakgrunnen har vært gjennom store forandringer, flere lag med blått, svart og hvitt har blitt lagt på, herjet med og malt over. Hornene ser påfallende uferdige ut, øynene tar vi til slutt. Må også pynte på juret. (Er det lov å si, forresten?)
Understreker at fargene er kraftigere i virkeligheten. Bildet er tatt med mobiltelefon, og det er ikke det samme som et kamera, og kommer aldri til å bli det, uansett hvor mange tusen megapiksler det har. Denne presiseringen går først og fremst til mobiltelefonannonsører som prøver å selge en telefon med en dårlig kamerafunksjon som telefon og kamera. Og det er det ikke.

Det synes kua mi også.

5 kommentarer:

  1. Dette ser lovende ut!
    Ja jeg savner den knallgule fargen jeg digget i virkeligheten, men som du sier: Mobil kan aldri bli som det gode, gamle, håndholdte kameraet.

    Men lykke til, det er den kuleste kua jeg har sett

    Hilsen Frydhild fra Sagene

    SvarSlett
  2. Fantastisk kuuuuleku. Flink er du!

    (Skal du auksjonere den bort? Til inntekt for hjernetransplantasjonen KUltursjefen i Fredrikstad så sårt trenger? Da KUnne jeg vurdert gi bud, hvor KUnstig det enn er at KUn de som har mye penger kan KUrtisere slike stuntprosjekter, kanskje sKUlle vi heller malt et bilde av en sau og hengt det ved siden av ordførerportrettet. AU.)

    SvarSlett
  3. Et KUpp kan gjøres med KUnnskap og uKUelig vilje.

    SvarSlett
  4. Fine jur og spener er viktig, sies det. Så må det fikses, må det fikses. Og så et par vers til kuas ære:

    KUA MI
    Kua mi, jeg takker deg
    deilig melk du gir til meg.
    Hver en dag jeg til mitt brød,
    drikker melka di så søt.

    MELKE KU
    Melke ku, du og du,
    la nå melken strømme.
    Når den står, snart vi får,
    tykk og deilig rømme.

    SvarSlett
  5. Veldig, veldig fine vers. Poesi som er kua verdig, vil jeg si.

    SvarSlett