torsdag 13. mars 2008

Snart helg, insh'allah

1. I dag har jeg hatt en av mine litt for sjeldne skogturer med elever, men sannelig har vi skogturet. Det lukter bål og røyk av meg herfra til Haglemoen. Moro, men hektisk å være fyrbøter, pølsepinnespikker og pannekakesnuer.

2. Én dag igjen til påskeferie. Og vi skal være hjemme hele uka (hvertfall jeg), noe som fremstår som den ypperste luksus akkurat nå. Jeg har tenkt at det skal være strålende vårvær og at jeg skal gå rundt i hagen og se ting titte opp, rake, kjøre kompostkverna hele dagen og dra ut hagestoler. Og sånt. Kanskje kjøre til havet og og drikke kaffe. Det har jeg tenkt.

3. Først i dag gikk det opp for meg at Snipp og Snapps egentlige engelske navn, Chip 'n' Dale, er et ordspill på "Chippendale". Og så tenker jeg at det er kanskje en henvisning til de tunge engelske møblene? Fordi de liksom bor i trær? Eller?

4. Jeg merker at jeg har ingen indre trang til å se "Lange flate ballær 2".

5. Og Hun har fått seg iPod nano, den røde. Fargen er selvsagt valgt fra hensynet til de sultne barna, som vi redder ved å kjøpe elektroniske luksusvarer i en bestemt farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar