fredag 20. april 2007

Carpe diem

I dag, den 20. april, har min mor bursdag.

Og ikke bare det, hun deler dagen med Adolf Hitler og Gro Harlem Brundtland. Ingen sammenligning forøvrig. Overhodet. Jeg tør påstå at det at min mor og der Führer er født på samme dag er et av de sterkeste argumentene jeg vet om for at astrologi ikke kan forutsi noe som helst om menneskers karakteristika basert på deres fødselsdato.

Men ikke nok med det! I dag er det også en stor dag i Meghalaya-provinsen i India. Der fyller nemlig en av deres prominente politikere år, nemlig den høyst aktede og anerkjente Adolf Lu Hitler R. Marak. Jeg kødder deg ei.

Det later til at man i Meghalaya-provinsen er litt svak for å kalle opp barn etter despoter og monstre, for ifølge den ovenlinkede Wikipedia-artikkelen finner man der også politikerne Lenin R. Marak, Stalin L. Nangmin og Frankenstein W. Momin.

Man skal ikke være skvetten for å sitte i lokalpolitikken med gutta fra Meghalaya, altså.

Av andre berømtheter som er født på denne vakre dagen finner vi (fremdeles ifølge Wikipedia) Harold Lloyd (amerikansk stumfilmstjerne), Joan Miró (katalansk maler), Lionel Hampton (jazzvibrafonist) og sist, men ikke minst profetet Muhammed (FVMH).

All grunn til å feire, altså. Hitler eller ei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar