søndag 25. januar 2009

Ny kaffemaskin




Etter et par år med presskanner har vi nå fått den lekre Jura Impressa C9 på kjøkkenbenken. Du verden så stas å bare trykke på en knapp og få perfekt espresso (som er den eneste typen jeg foreløpig har lært meg knappen til) rett i koppen, så å si. Tror jeg har drukket sju sånne i dag. Neste ukes skal jeg sette meg inn i melkesteamerens mysterier. Renser seg selv gjør'n også. Du snakker! Det er rent så jeg gleder meg til å stå opp i morgen bare for å få kaffe. Den grumsete traktekaffen på jobben blir ikke nødvendigvis noe lyspunkt lenger.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer, den så digg ut, ja! :)
    Noe ala denne har jeg ønsket meg lenge. Den lager plan kaffe også? Antar at herligheten koster skjorta, ..spareprosjekt er herved igangsatt! :)

    SvarSlett
  2. Plan kaffe, er det sånn rettferdig kaffe, kanskje? :-)

    Den kan bruke både bønner og ferdigkvernet kaffe, og lager alle varianter. Bruksanvisningen er så lang som Mosebøkene, så jeg har bare kommet til espresso foreløpig.

    SvarSlett