tirsdag 11. november 2008

Hjelp, han griller...


Faktisk zebrabiff (øverst til høyre) og krokodillefilet. Ingen av delene har jeg smakt før. Det mest eksotiske kjøttet jeg har stiftet bekjentskap med fra før er struts og kenguru. Ingen av delene hadde hatt noe særlig gastronomisk apell uten god saus og sauterte grønnsaker. Men zebra, derimot, var ekstremt mørt og smakte godt. Krokodille hadde omtrent samme konsistens som kylling og smakte egentlig ingenting. "Tastes like chicken" betyr ofte at kjøttet ikke smaker noe særlig. Herved kan altså "tastes like crocodile" innføres med samme betydning.

Jeg har vondt for å se for meg at noen av delene blir en naturlig del av vår hverdagsdiett, men jeg prøvde noe annet i går som jeg synes var godt, nemlig Chicken Maryland. Takk til VGs enkle oppskrifter med bilder for oss som er litt matlagingsmessig tilbakestående.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar