mandag 25. august 2008

Röck and röll

Siden jeg er en veltilpasset og smålåten mann, består min 40-årskrise verken i sportsbiler, motorsykkel-lappen eller å legge meg etter jenter i 20-åra. Derimot går jeg med kryptiske t-skjorter og hører på tungmetall. Jeg har prøvd å fatte interesse for Norges eksportartikkel par excellence, death metal, men jeg har nok mer sans for den såkalte "mathcore" man hører hos The Dillinger Escape Plan og den langt fra avanserte råkknråll fra Motorhead.

Og til min glede og begeistring kommer Motorhead med ny plate 1. september.



En del smakebiter her, og til min og mange andres store glede høres Motorhead ut som de alltid har gjort og alltid kommer til å gjøre. Det er det vi vil ha! Noe som anmelderen Bob Mulhouse på thequietus.com har forsonet seg med.

Det var lurt av ham, for når Lemmy har gjort det samme i 25 år og folk fremdeles kjøper platene og går på konsertene, er det liten grunn til å tro at de egentlig vil høre noe annet enn det Motorhead kan best.

Og ja, jeg er klar over at de heter MotÖrhead, men jeg gidder virkelig ikke skrive det med tøddler når det faktisk ikke uttales slik.

Til slutt: Til min fortsatte begeistring kommer de til Oslo 14.12. Det kan hende jeg må dit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar