søndag 29. oktober 2006

En kvart tann mindre. Rock on.

Dagens beste bandnavn: Det svenske pønkebandet "Totalt Jævla Mörker"

Gårsdagens verste move: Å slå seg selv i haka ved et uhell og derved smelle en jeksel mot en annen slik at en bit ble slått av. Jeg satt og tygde lam da det skjedde, og kjente at det knaste mellom tennene. Hvordan fikk jeg det egentlig til? Og hvordan kan mine motoriske funksjoner ha blitt så nedsatt?

Men en hyggelig musikalsk oppdagelse: Det norske goth/metalbandet "Mortal Love".

Jeg har ikke vært opptatt av metal siden jeg gikk på ungdomsskolen, men nå har jeg begynt å høre på det igjen, og helst de alvorstyngede og tildels litt komisk teatrale Black Metal-bandene vi har så mange av. (På samme måten som det dreper gleden ved sci-fi og skrekkfilmer å tenke på hvor urealistisk allting er, må man ta poseringen, sminken og de overhøytidelig dystre tekstene med på kjøpet.)
Selv om jeg ikke er 40 ennå, kan det hende at dette er starten på 40-årskrisa. Noen kjøper motorsykkel og noen begynner å like Dimmu Borgir og Triosphere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar