mandag 7. august 2006

Livet er så vanskelig atte

"Makrelleventyret langs kysten"? Bah. Vi dorget ("dorglet", som en av mine sønner sa) og pilket, men det later til at en anstendig badetemperatur i vannet på Sørlandet utelukker godt fiske. Tilsammen ble det kanskje 8 makrell på fire dager, og fint lite annet. Men det ble ca 21 grader i vannet - for meg er det én grad over smertegrensen, men fremdeles tre-fire under trivselsgrensen. Det hjelper at det steker såpass på brygga at det å hoppe^H^H vasse uti blir det minste av to onder. (Stakkars meg)

Men makrellen seiler opp (haha.) som min nye yndlingsfisk, skal jeg ha sagt. Stekt i panne eller grillet.


Og på toppen av det hele: Da jeg kom hjem lå det i posten en innkalling til intervju til en stilling jeg har søkt, men for lengst regnet med at jeg ikke var aktuell til. Så nå må jeg på strak arm lage en mini-forelesning om et selvvalgt (men relevant) tema som skal fremføres som en del av intervjuet. Makan. Ikke har jeg noen tro på å få jobben heller.

Huff. Og sola skinner og jeg har en uke ferie igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar