tirsdag 15. april 2008

Virkeligheten rett inn i stua, men det er da måte på virkelighet også


Nå har vi altså kjøpt en sånn en.

Gleden er stor, spesielt for den yngre garde. Den ikke så unge garde ser nesten ikke på TV i det hele tatt, må vi innrømme. Men film ser jeg på, og har merket meg en underlig forskjell fra alle andre TVer jeg har hatt: Bildet er så skarpt at alt på skjermen ser litt kunstig ut, litt studio-aktig. Ikke så merkelig, kanskje, men det forteller meg at jeg har vært vant til at filmer er relativt utydelige.
Et merkelig luksusproblem, men i dag skulle jeg for hyggens skyld se litt på min gamle favoritt "Aliens". De sekvensene som jeg strengt tatt vet er laget med modeller og miniatyrer (romskip, romstasjoner og sånn) så plutselig veldig ut som akkurat det.. modeller og miniatyrer.
Så skjermen er faktisk så skarp at den ødelegger illusjonen som er avgjørende når man skal ha glede av science fiction, nemlig illusjonen av at noe uekte er ekte.
Hm.

Men til bruk med en annen nyanskaffelse, Wii, er det ypperlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar