onsdag 15. august 2007

tett men ikke mett på nett. yet. ække lett.

Og telenor trengte nesten EN MÅNED på å flytte ADSL-abonnementet fra ett hus til et annet hus som ligger noen hundre meter unna, takkskarruha. Abstinensen er til å ta og føle på. Trenger elektriker til ny kåk? Lete på nettet ... nei. Finne åpningstider til en eller annen sjappe? Google ...nei. Kart? Telefonnummer? Leie vaskebyrå? Niks. Når vi endelig er blitt kvitt papirkatalogene er den dagen du plutselig trenger dem igjen. Men hvit fin AirPort Extreme har kommet i posten og ligger og venter i boksen sin. Og jeg ser i Finder at det er to-tre trådløse nettverk i nabolaget, noen av dem endatil med WEP-kryptering, som jeg har hørt er litt svak. Men det kan hende jeg heller bør vente på Telenor-sneglene heller enn å begynne med mine h4x0ring skillz på naboen.

Men ellers er ny kåk stor og fin, hagen holdt på å spise opp huset så far (meg) måtte få tøff kompostkvern og ny greinsaks. Og det er frukt og bær i hagen og IKEA har ikke bokhyllene vi skulle ha. Når man har en million bøker hadde det vært flott å få bort de kassene.

Gammel kåk blir aldr tom. Det som ligger igjen nå (dvs hele kjelleren) ville vi ikke savnet uansett.

Og på toppen av det hele: Det var i dag jeg begynte på jobb igjen ,og ikke i morgen. Det hadde jeg ikke visst hadde ikke kollega ringt meg kvart over åtte. Ups.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar